Kokia nauda iš šokinėjimo per virvutę?

Prisimenate vasaras, kai lauke, spindint ryto rasai ar kepinant popiečio saulei straksėdavot per virvutę? Būdavo begalo smagu šokinėti. Kartais visai nekreipiant dėmesio į tai, kiek kartų suklydai. Kartais kasytės užkliūdavo virvutės, bet tas netrukdydavo pradėti iš naujo. Ir šokinėti būdavo galima ištisai, pagaudavo azartas, skaičiuodavom, kiek kartų nesuklydus peršoksim. O atgavus kvapą vėl imdavomės šokinėjimo… Mūsų vyresnėlis jau pernai norėjo išmokti šokinėti, bet dar kojos tiek nekilo. Gal jau šiemet. 

Šokinėjimo per virvutę privalumai

sudden-rush-609722_960_720
šaltinis: pixabay

Paprastumas. Kainuoja nedaug, neužima vietos, galima neštis ar vežtis su savimi visur ir visada. Galima šokinėti lauke (kieme, sode, kaime, ant asfalto, žolės, prie ežero, parke, prie jūros ir t.t.) ar uždarose patalpose. Šviečiant saulei ar lyjant lietui. Tinka visai šeimai, pradedant mažaisiais, kurie jau geba šokinėti ir baigiant mama ir tėčiu. O gal net močiutėms tai aktualu? 🙂

Stiprina širdį, raumenis. Remiantis Jump Rope instituto (įsivaizduojat, yra ir toks!) duomenimis, 10 minučių intensyvaus šokinėjimo per virvutę gali atstoti 30 minučių bėgimo ristele. O viena ir kita yra naudinga širdies veiklai. Šokinėjimas veikia ir mankština visą kūną, todėl tai yra puiki mankšta ryte ar tarp darbų, kurių metu daugiau sėdima, įsitempiama ir pan. 

Gerina koordinaciją, pusiausvyrą ir skatina susikaupimą. Tai taikoma visoms šokinėjančioms amžiaus grupėms. Dėmesio sukaupimas į pėdas, kad įvyktų šuoliukas, aktyvina ir smegenų veiklą. Taigi vienu metu dirba ne tik kūnas, bet ir smegenys, beje, abu pusrutuliai iškart. Kuo įvairesni ir sudėtingesni šuoliukai (vaikai, vos pramokę geriau šokinėti, neapsiriboja vien straksėjimu abiem kojom – juk įdomu, kaip būtų, jei su viena koja! O jei pakaitom? O jei virvutę sukryžiuosim?), tuo daugiau dirbama koordinacijos stiprinimo srityje. Taip pat šuoliukai gerina ir laikyseną.

Išgarina stresą. Šitas man patinka labiausiai! Šokinėjimas per virvutę – fizinis pratimas, kuris padeda atsipalaiduoti ir išvėdinti neigiamas emocijas, stresą. Taip atsitinka dėl fizinės veiklos metu išsiskiriančių endorfinų, kurie dar kitaip vadinami laimės hormonais. Todėl šokinėjimo pertraukėlės rimtų darbų metu naudingos būtų visiems. Taip pat naudinga ir susikaupus nepasitenkinimui, nuovargiui ir pan. 

jumping-rope-79615_960_720
šaltinis: pixabay

Taigi, atrodo, iš pažiūros paprastas šokinėjimas, mūsų fiziniam kūnui ir psichologijai turi ganėtinai svarbią reikšmę. Tad pirmyn, susirandam virvutes ir straksim laukan kartu su vaikais!

Teaplanko straksėjimo malonumas!


Summary

Do you remember when it was the last time when you jump the rope? For me it was long time ago, but now I think I should remember this fun exercise! In this text I put the benefits of jump rope, my focus was only benefits that are about children (all calorie thing I just left behind). So, what are the benefits of jump rope? 

The simplicity. It costs very little. You can take it anywhere in you bag and it weights a little. You can jump anywhere – at your house (if it is ok for all), in the yard, park or near the lake, etc. You can use it while sun shines or it rains a lot, outdoor and indoor. 

Strengthens heart and muscles. While jumping all body is working (hands, legs, back, abdominal muscles, also heart is in the working mode). According to Jump Rope institut10 minutes of jumping equal 30 minutes of jogging. 

It is good for coordination, balance and concentration. Also jumping is perfect for posture. 

Reliefs stress. This one is my favorite! While jumping our brain produces endorphin which is known as hormone of happiness. All stress goes out of body. So these simple exercises are capable to “poison“ you with good mood! 

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s