Smėlis: rimti žaidimai II

Tai antrasis mano įrašas apie žaidimus smėlyje. Šįkart – kaip padrąsinti vaiką ištikus nesėkmei.
 
Nežinau kaip jūsų vaikai, bet mūsų vyresnėlis labai jautriai reaguoja į nesėkmes. O tokių statant smėlio pilis ar kasant griovius tikrai nutinka. Nors kaip įmanydami drąsiname jį, palaikome ir skatiname bandyti, nenuleisti rankų, bet atrodo, kad tai tas įgimtas perfekcionizmo daigelis vis neleidžia ramiai eiti per nesėkmes… 
Esu atradusi nemažai įvairių patarimų, kaip kalbėtis su vaiku, kad būtų paskatintas jo kūrybiškumas, kokios frazės ir klausimai padeda įveikti nesėkmės jausmą ir eiti tolyn. Pabandžiau apibendrinti:
 
Ištikus nesėkmei:
  • O kas nutiks, jei tu… ?
  • Kaip tu tai padarei? …
  • Pabandyk vėl…
  • Kaip gali tai pataisyti?
  • Ką dar galėtum padaryti?
Dar vienas būdas padėti, tai paprasčiausiai pasiūlyti savo pagalbą. Jokiu būdu nepulkite – leisk, padarysiu kaip reikia ar leisk, viską sutvarkysiu. Norėdami parodyti vaikui, kad gerbiame jo teritoriją, pasitikime juo ir jo jėgomis, tikime jo sprendimų sėkme, paprasčiausiai užklauskime – ar galiu tau padėti? Ar tau reikalinga mano pagalba?
Tiesa, pagalbą siūlau tik tada, kai jau matau, jog pats nepaprašys, bet dar pora rankų ar pykčio neapakinto žvilgsnio į situaciją nepakenktų. Žodžiu, stengiuosi, kad mano trigrašis būtų tikrai laiku ir vietoj. Čia kaip su saldumynais – po nedaug ir retai 😉
Beje, ar pastebėjote – klausimai atviri, t.y. juos išgirdęs vaikas ima mąstyti pats, ką galėtų daryti kitaip, ko jam šiuo metu reikia ir pan. Formuluodami atvirus klausimus skatiname vaikus (ir suaugusiuosius) pradėti spręsti savo problemas, o ne laukti, kad kažkas tai padarytų už juos. Šis įgūdis labai pravers visą gyvenimą. 
 
Paskatinimui ir pagyrimui:
  • Kaip puiku, kad tu viską išsiaiškinai pats.
  • Kaip šauniai sugalvojai!
  • Tu pats tai pastatei? Nuostabu!
  • Pirmyn, tu tikrai sugalvosi sprendimą.
  • Tu mane maloniai nustebinai.
  • Šis tavo statinys tiesiog puikus!
  • Kokia įdomi pilis.
  • Ar šis tiltelis iš …?
Norėdami pagirti vaiką paprašykite, kad jis papasakotų, kaip ir ką darė. Pabrėžkite, kiek daug darbo įdėta. Tai rodys, kad jūs domitės vaiko darbu, paskatins jį kurti ir kitąsyk. Domėdamiesi darbo procesu, paliksite įspūdį, jog reikšmingas ne tik “gražus” rezultatas. Taip pat klausinėdami ir žodžiais aprašydami, ką matote, parodysite vaikui, kad vertinate jo nuomonę ir pastangas.
Su vaikais: smėlio dėžės atradimai
Smagaus kapstymosi!

Pirmasis įrašas apie tai kodėl, kada ir ką veikti su smėliu.

Advertisements

One thought on “Smėlis: rimti žaidimai II

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s